بسیج؛ لشکر مخلص خداست.

دوران چهل سالگی انقلاب

بسیج؛ لشکر مخلص خداست.

دوران چهل سالگی انقلاب

۲۲ آذر ۹۸ ، ۱۳:۲۵

"شهدا الگوی جامعه"

                         

سبک زندگی شیوه‌­های رفتار، لباس پوشیدن، سخن گفتن، اندیشیدن و نگرش­‌هایی است که مشخص ­کننده گروه‌های منزلتی متفاوت است.

-­ در دنیای مدرن ثروت و مصرف مهم­ترین عامل کسب منزلت است.

-­ شهدا ورزمندگان با افتخار به گمنامی و خدمت بی­‌منت و با تاسی به سید و سالار شهیدان سبکی متفاوت از زندگی را فراروی بشر قرار دادند.

-­ دفاع مقدس چشمه­‌ای است که از قله کربلا جاری شد و فرهنگ عاشورایی عنصر کانونی سبک زندگی شهدا و رزمندگان است.

_ بصیرت­‌بخشی، عدالت‌­طلبی، دنیاگریزی و ساده­‌زیستی، مسئولیت و ولایت­‌پذیری، استقلال‌­گرایی، شهادت‌­طلبی، پاسداری از نظام و امر به معروف و نهی از منکر برخی از مولفه‌­های سبک زندگی شهدا و رزمندگان دفاع مقدس است.

پژوهش خبری صداوسیما: رزمندگان و شهدای والا مقام با ارائه سبک زندگی متاثر از مکتب حسینی(ع) بالاترین خدمت را به جامعه اسلامی ارائه کرده‌­اند. آنان از عزیزترین و بالاترین موهبت الهی یعنی جان خود، دست شسته و آن را آگاهانه تقدیم به اسلام نمودند. در این مقاله تلاش می­‌شود تا ابعادی از سبک زندگی جهادگران دفاع مقدس با نگاه به آثار، نوشته‌ها و خاطرات و وصایای رزمندگان و شهداء مورد بررسی قرار گیرد. سپس مهم­ترین مصادیق سبک زندگی ایشان از جمله بصیرت­بخشی، عدالتّ‌­طلبی، دنیاگریزی و ساده­‌زیستی، مسئولیت و ولایت‌­پذیری، استقلال­‌گرایی، شهادت‌­طلبی، پاسداری از نظام و امر به معروف و نهی از منکر، استخراج و معرفی شود. رزمندگان و شهدا عالی­‌ترین مظهر ارائه­‌کننده سبک زندگی الهی - اسلامی بوده‌­اند و شیوه زندگی آنها برای راهیان نور همواره چراغ راه است. در ادامه نگاهی داریم به سبک زندگی رزمندگان و شهدای دفاع مقدس.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۲
محمد عرفان فاتحی

شهید_سبک زندگی_ الگو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.